05 December 2009

selamat pagi

Aduh! pagi-pagi lagi aku dah bekerja. entah hari ini aku rasa malas saja mahu melakukan rutin harian aku. menjadi hamba kepada tuanku. acapkali mengikut sahaja perintah dia. nyampah pun ada juga. tetapi semua rakan-rakan aku yang lain pun senasib dengan aku. kami dilahirkan untuk dijadikan hamba kepada tuan kami. apakandaya~



sebelum ini cuti. sebuk menghabiskan masa bersama tuanku dengan permainan-permainan komputer, internet dan adalah sedikit buku-buku berbagai genre. tapi pagi ini, aku terpaksa pula melihat jantung buruk entah kepunyaan siapa. keturunan-keturunan tuanku mungkin. berat sangat badan aku hari ini. terasa seperti sebuah batu konkrit mampat seberat lebih
10kg di ikat pada badan aku. berat sekali aku rasakan. tenat. penat tuanku menahan aku, memberi sokongan padu kepada aku untuk terus bekerja. fokus menghadap jantung. namun aku tahu pemikiran tuanku sudah lain. tiada lagi fokus kepada si botak yang sibuk menerangkan bahagian dan fungsi objek itu. tuanku memujuk aku untuk bersabar menunggu masa berlalu. " lepas ini kita rehat ye.. "




sejam berlalu..



kelas tamat..kami terus bergegas pulang...rehat bersama-sama, diatas sofa empuk. kejap lagi aku akan bangkit dan bekerja semula demi tuanku bagi membantu dia membuat sakibaki kerjanya di kuliah.



tido~~