17 December 2009

aku anak malaysia

salam maal hijrah. tahun baru islam baru saja melangkah masuk. bersama-samalah kita menjadi lebih baik daripada tahun-tahun lepas. berubah menjadi seseorang yang lebih berguna. dari yang malas kepada rajin, dari yang gemuk kepada kurus, dari yang boros kepada jimat, dari yang jahil kepada berakal. namun tidak semudah itu untuk berubah. masa. amat penting. sedikit demi sedikit kita cuba menjadi yang terbaik. yang penting dalam apa jua sekalipun usaha itu adalah bateri kepada setiap langkah kita untuk terus berubah.

tengah sibuk-sibuk memikirkan azam untuk tahun baru ini. terkejut aku sekeluarga disini dengan kemenangan malaysia keatas vietnam dalam sukan sea. lantas malaysia mendapat pingat emas buat berkurun lamanya. penantian demi penantian untuk rakyat malaysia. akhirnya berakhir juga penantian itu di awal tahun baru.
adakah ini tanda positif kancah bola sepak negara semakin meningkat?
masa inilah semua mahu mengaku anak malaysia. kalau tidak semua senyap saja, malu-malu siput akan negara sendiri. harap kita tidak terlalu bangga dengan pencapaian ini. banyak lagi cabaran dimasa akan datang. tingkatkan lagi mutu permainan. manalah tahu suatu hari nanti sebelum aku mati, nak juga aku lihat malaysia bermain dipersada antarabangsa. sempat ke??

dah aku mahu tidur! banyak lagi baris-baris perkataan yang aku tidak perhatikan lagi. 22 ni ujian lagi.

itulah orang kata hidup itu penuh dengan ujian....

alfatihah~
Allahyarham Dato Mokhtar Dahari. siapakah mampu menandingi beliau sekarang?


2 comments:

AnAk iBu said...

sini bukan anak malaysia lah.
sini malizii. ;p
haha

insankecil said...

malizi nnt ada org xtau :)