24 November 2009

jimat

Tamat sudah peperiksaan. minggu cuti pula kian menjelma. namun perancangan masih belum jelas. otak masih memikirkan kesalahan-kesalahan menjawab soalan semalam. bagaimana harus aku tempuh hari-hari percutian nanti? apa yang akan aku lakukan? sedangkan ramai sudah bersiap sedia berangkat ke luar negeri. mungkinkah aku disini keseorangan. sinai? luxor? turkey? london? spain? err?? kemana mahu pergi bercuti? kosnya agak tinggi semuanya. aku terlalu berjimat!

hmm..


tengah fikir...



duduk rumah?



rumahku syurgaku....


bagus juga! aku boleh menelaah satu lagi subjek 'simple' untuk peperiksaan selepas cuti ini. aku mahu skor tinggi-tinggi untuk ini. kerana exam aku yang lepas teruk. sangat. disini pun apa kurangnya. masih banyak tempat yang aku belum terokai disini. mungkin aku akan pergi kesalah satu tempat di bawah ini. kita hanya merancang tuhan menentukan....

tempat-tempat menarik disini :

masjid jamek ibrahim

ibarat collessuem

tempat mengulangkaji firaun suatu ketika dulu *dah lama mahu pergi tapi tiada rezki..

istana peninggalan Raja Farouk

kubu kuat tentera zaman dahulu kala

jalanraya paling sistematik disini. sentiasa lancar. pantai yang cantik.indah dan permai. baunya yang nyaman pasti memikat ramai pelancong di seantero dunia.

kesan tapak istana firaun

monumen Sultan Pasha, pemerintah teragung suatu ketika dahulu

lihat! pantai yang cantik dan bersih. tiada langsung sisa-sisa sampah atau minyak.

pengangkutan tercanggih disini. sungguh pantas dan padat.



No comments: