05 October 2009

Thunderbird

Pada hari sabtu lepas lebih 10,000 manusia telah membanjiri perkarangan TUDM Subang. Sejak jam 8.00pagi lagi ramai yang datang merebut tempat paling hadapan. Supaya dapat mengambil gambar dengan lebih jelas.

Antara yang hadir : wartawan, jurugambar, peniaga, polis, rombongan sekolah-sekolah, bekas-bekas tentera, pelancong, rakyat dan anak-anak jati subang..

Barang yang dibawa : KAMERA, makanan, payung, teropong, topi, *disarankan bawak tangga

Aksi-aksi tangkas tentera udara Amerika mengawal jet mereka mengujakan ramai penonton, mereka bersorak-sorak dan ada yang menjerit apabila jet yang mereka kawal sengaja menghala sesama mereka. Takot berlanggar agaknya. Setiap kali jet melintas di atas kepala atau di depan mata setiap itu jugalah KAMERA di naikkan. Aku agak kecewa dengan pencapaian KAMERA aku yang lemah, gagal untuk mengfokus objek yang terlebih jauh dan lambat menangkap gambar. Akhirnya ada sesetengah gambar aku berjaya mengambil gamba asap saja takpun awan nan biru. bukan senang mahu ambil gambar yang tajam jika sebuah KAMERA kerdil berlawan dengan kelajuan Thunderbird. perlukan dslr rasanya tetapi aku tetap sayang kamera kecil ini yang banyak membantu aku mememorikan pengalaman-pengalaman manis yang aku lalui sebelumnya. insyaALLAH akan datang. Sedang mengumpul duit dari sekarang. sikit-sikit lama-lama dapat la duit banyak!

jam 12.30, tamat sudah thunderbird beraksi..
kesan daripada acara ini:
lahir bisikan kecil di dalam hati... " aku mahu jadi 'airforce' " !

huh..



gambar yang gagal:







gambar yang terdaya:













bolehla kan?




No comments: